FUNDUSZE INWESTYCYJNE
 
 
 
 
 
 
 
 

Logowanie i bezpieczeństwo

 
 
Co zrobić jeżeli zgubiłem hasło do pierwszego logowania (hasło startowe) przysłane sms-em?

Hasło do pierwszego logowania w ING TFI24 jest zawsze wysyłane numer telefonu podany przy rejestracji. Nie należy go kasować, ponieważ jest ono także numerem PIN do realizacji zleceń telefonicznych. Jeśli zgubiłeś lub skasowałeś hasło do pierwszego logowania musisz skontaktować się  z naszą infolinią pod numerem telefonu 22 541 77 55. Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 oraz w soboty w godzinach 9:00-14:00.

Co zrobić jeżeli zapomniałem hasła do logowania?

Jeśli zapomniałeś nadane przez Ciebie hasło do logowania to najszybszym sposobem na jego odzyskanie jest skorzystanie z opcji „Nie pamiętam hasła”, która znajduje się na głównej stronie serwisu transakcyjnego ING TFI24. W formularzu będziesz musiał podać swoje dane i kliknąć „Dalej”. Po pomyślnej weryfikacji wiadomość z nowym hasłem zostanie do Ciebie przesłana sms-em na numer telefonu podany przy rejestracji.

Co zrobić jeżeli obawiam się, że ktoś mógł poznać moje hasło do logowania?

Zalecamy szczególną ostrożność przy przechowywaniu Numeru Uczestnika i hasła. Jeżeli jednak obawiasz się, że ktoś mógł poznać Twoje hasło do logowania to zalecamy jego zmianę. Możesz jej dokonać po zalogowaniu się w serwisie ING TFI24, jak również postępując analogicznie do sytuacji, w której zapomniałeś hasła, czyli korzystając z opcji „Nie pamiętam hasła”, która znajduje się na głównej stronie serwisu transakcyjnego ING TFI24.

Co zrobić jeżeli zapomniałem swoje hasła do logowania i danych do weryfikacji?

Jeżeli zapomniałeś nadane przez Ciebie hasło do logowania oraz danych wymaganych przez serwis do weryfikacji dostęp do serwisu możliwy jest po kontakcie z naszą infolinią pod numerem telefonu 22 541 77 55. Po przeprowadzeniu weryfikacji możliwe będzie odblokowanie dostępu oraz otrzymanie nowego hasła startowego, którego zmiana będzie wymagana  przy najbliższym logowaniu się.

Co zrobić jeżeli zapomniałem Numeru Uczestnika?

Niestety, zapomnianego Numeru Uczestnika nie można odzyskać online. W tym celu musisz skontaktować się z naszą infolinią pod numerem telefonu 801 690 555 (pn.-pt.: 8:00-20:00; sobota: 9:00-14:00). Po przeprowadzeniu weryfikacji możliwe będzie odzyskanie Twojego Numeru Uczestnika. Informacja ta zostanie Ci przekazana na adres korespondencyjny przypisany do Twojego Numeru Uczestnika.

Dlaczego po wpisaniu Numeru Uczestnika i hasła nie mogę się zalogować?

Poprawne zalogowanie się za pierwszym razem wymaga podania Numeru Uczestnika, który otrzymałeś w mailu po rejestracji oraz hasła startowego, które otrzymałeś w wiadomości SMS.  Jeśli po wpisaniu Numeru Uczestnika i hasła startowego widzisz komunikat o błędzie podczas logowania, to w pierwszej kolejności sprawdź poprawność wprowadzanego Numeru Uczestnika oraz upewnij się, że poprawnie wprowadzasz hasło startowe, a następnie ponów próbę logowania.

W kolejnych logowaniach konieczne będzie użycie Twojego Numeru Uczestnika oraz hasła, które ustaliłeś podczas pierwszego logowania.

Jeżeli trzykrotnie błędnie wprowadziłeś hasło dostęp do serwisu ING TFI24 dla podanego Numeru Uczestnika zostanie automatycznie zablokowany. Wtedy najszybszym sposobem na odblokowanie dostępu jest skorzystanie z opcji „Odblokuj dostęp”, która znajduje się na głównej stronie. W formularzu będziesz musisz podać swoje dane i kliknąć „Dalej”. Po pomyślnej weryfikacji wiadomość z nowym hasłem zostanie do Ciebie przesłana wiadomością sms na numer telefonu podany przy rejestracji.

Jeśli mimo wprowadzonych poprawnych danych błąd występuje ponownie prosimy o kontakt z naszą infolinią pod numerem telefonu 801 690 555. Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-20:00 oraz w soboty w godzinach 9:00-14:00.

Jak logować się przy pomocy hasła maskowanego?

Hasło maskowane to element bezpieczeństwa systemu transakcyjnego ING TFI24. Podczas każdego logowania zostaniesz poproszony o podanie  wybranych losowo przez system 5 znaków z Twojego hasła. W wyświetlające się białe pola wpisz odpowiadające im znaki z hasła, np. jeśli Twoje hasło to "Fundusze", a aktywne jest pierwsze i czwarte pole, to należy w nie wpisać odpowiednio litery: "F" oraz "d".

Dlaczego podczas logowania nie są wyświetlane wszystkie pola do wpisania hasła?

Podczas logowania system każdorazowo wymaga podania numeru uczestnika  i hasła. Ze względów bezpieczeństwa, system wymaga wprowadzenia tylko wybranych znaków z hasła, więc nawet jeśli ktoś podejrzy wpisywane przez Ciebie znaki, nie uda mu się zalogować na Twoje konto, ponieważ system za każdym razem wymaga wpisania innych znaków. System nie prezentuje informacji na temat długości hasła, w związku z tym może się zdarzyć, że pomimo, iż Twoje hasło jest np. 15-znakowe, to wymagane jest wpisanie 5 wybranych pól z hasła.

Co zrobić jeśli nie otrzymałem maila z Numerem Uczestnika i hasła startowego na telefon komórkowy?

Po przejściu przez proces rejestracji w serwisie ING TFI24 w ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych otrzymasz Numer Uczestnika i hasło startowe. Możliwą przyczyną problemów z otrzymaniem wiadomości SMS mogą być:

  • podany nieprawidłowy lub nieaktualny numer telefonu komórkowego przy rejestracji
  • przepełniona skrzynka odbiorcza w telefonie
  • problem z dostarczaniem wiadomości SMS po stronie operatora telefonii komórkowej

W takim przypadku prosimy o kontakt z naszą infolinią 801-690-555 aby ustalić dokładną przyczynę problemu.

Jak zweryfikować bezpieczeństwo przy logowaniu się do serwisu ING TFI24 ?

Logując się do serwisu ING TFI24 warto pamiętać o następujących zasadach:

  • Loguj się zawsze ze strony głównej: https://ingtfi.com.pl/int2ing/portal/ing/Login.app klikając w przycisk "Zaloguj" z lewej strony.
  • Zweryfikuj, czy strona jest zabezpieczona ważnym certyfikatem wystawionym przez firmę KEYNECTIS
  • Czytaj uważnie pojawiające się w przeglądarce komunikaty o alertach bezpieczeństwa
  • Nigdy nie ignoruj ostrzeżeń przeglądarki o błędnym certyfikacie
  • Pamiętaj, aby zakończyć pracę przez użycie opcji "Wyloguj"
  • Sprawdź, czy w obrębie okna przeglądarki internetowej znajduje się symbol kłódki, co gwarantuje, że sesja jest szyfrowana specjalnym protokołem SSL, pozwalającym na bezpieczną komunikację. W zależności od przeglądarki kłódka może być widoczna w pasku adresu u góry ekranu lub w pasku stanu w dolnej części ekranu.
Jakie są zasady bezpiecznego logowania się do serwisu ING TFI24 ?
  • Przy logowaniu do systemu transakcyjnego nie korzystaj z niezaufanych komputerów.
  • Pamiętaj, by nie udostępniać ani nie zapisywać w plikach na swoim komputerze Numeru Uczestnika i hasła służących do logowania w systemie.
  • Regularnie zmieniaj swoje hasło dostępu.
  • Po zakończeniu pracy w systemie pamiętaj, by do wylogowania się użyć linku "Wyloguj". Nie zalecamy używania w tym celu przycisku X („Zamknij”) w przeglądarce.
  • Nie loguj się do systemu z adresu strony, przesłanej przez innego użytkownika drogą elektroniczną (np. w wiadomości e-mail lub wiadomości w komunikatorze internetowym). ING TFI nie nigdy nie będzie wysyłał prośby o weryfikację Twojego Numeru Uczestnika lub hasła w wiadomości e-mail.
  • Nie loguj się do systemu z komputera, na którym inny użytkownik jest już zalogowany.